نفس ما
نرگس و فاطمه و سمانه و معصومه و الناز می شن نفس ما!!!
یک شنبه 29 بهمن 1391برچسب:, :: 1:17 ::  نويسنده : معصومه

 

و بدان! کسی که گنجینه های آسمان و زمین در دست اوست تو را در دعا رخصت داده و پذیرفتن دعایت را بر عهده نهاده، و تو را فرموده از او خواهی تا به تو دهد و از او طلبی تا تو را بیامرزد. و میان تو و خود کسی را نگمارده تا تو را از وی بازدارد، و از کسی نگزیرت نکرده که نزد او برایت میانجی گری آرد،و اگر گناه کردی از توبه ات منع ننموده و در کیفرت شتاب نفرموده، و چون- بدو- بازگردی سرزنشت نکند، و آنجا که رسوا شدنت سزاست پرده ات ندرد ؛ و در پذیرفتن توبه به تو سخت نگرفته و حساب گناهت را نکشیده ، و از بخشایش نومیدت نگردانیده ، بلکه بازگشتت را از گناه نیک شمرده و هر گناهت را یکی گرفته وهر کار نیکویت را ده به حساب اورده .(سوره انعام آیه 16) و درِ بازگشت را برایت باز گذارده و چون بخوانیش آوایت  را شنود ، و چون راز خود با او در میان نهی آن را داند. پس حاجت خود بدو نمایی و انچه در دل داری پیش او بگشایی، و از اندوه خویش بدو شکایت کنی و خواهی تا غم تو را گشاید و در کارها یاریت نماید، و از گنجینه های رحمت او آن را خواهی که بخشیدنش از جز او نیاید: از افزون کردن مدت زندگانی و تندرستی ها و در روزی ها فراوانی.
پس کلید گنج های خود را در دو دستت نهاده که به تو رخصت سوال از خود را داده تا هرگاه خواستی درهای نعمت او را با دعا بگشایی ، و باریدن باران رحمتش را طلب نمایی. پس دیر پذیرفتن او تو را نومید نکند که بخشش بسته به مقدار نیت بود، و بسا که در پذیرفتن دعایت درنگ افتد، و این برای آن است که پاداش خواهنده بزرگتر شود و جزای آرزومند کاملتر؛ و بود که چیزی را خواسته ای و تو را نداده اند ، و بهتر ازآن در این جهان یا آن جهانت داده اندیا بهتر بوده که از تو بازداشته اند؛ وچه بسا چیزی را طلبیدی که اگر به تو می دادند ، تباهی دینت را در آن می دیدی. پس پرسشت درباره چیزی باشد که نیکی ان برایت پایدار ماند، و سختی و رنج آن به کنار که نه مال برای تو پایدار است ونه تو برای آن برقرار.
(فرازی ازسفارش حضرت علی به حسن بن علی علیهماسلام که دربازگشت ازصفین در حاضرین نوشته است)

ازکتاب گزیده ای ازسخنان امیرمومنان .ترجمه و انتخاب سیدجعفرشهیدی.

سه شنبه 24 بهمن 1391برچسب:, :: 15:6 ::  نويسنده : نرگس

بعضی وقتها موضوعات فرعی ما را به کلی ازموضوعات اصلی غافل میکند:

مردی با دوچرخه به خط مرزی میرسد.او دوکیسه بزرگ همراه خود دارد.

مامور مرزی میپرسد((درکیسه ها چه داری؟))  او میگوید((شن))

مامور او را از دوچرخه پایین میاورد و چون به او مشکوک بوده،یک شبانه روز او را در بازداشت نگه میدارد، ولی پس از بازرسی فراوان، واقعا جز شن چیز دیگری نمیابد. بنابراین به او اجازه ی عبور میدهد.

هفته ی بعد دوباره سرو کله ی همان شخص پیدا میشود و مشکوک بودن و بقیه ماجرا...

این موضوع به مدت سه سال، هرهفته یکبار تکرار میشود وپس از آن مرد دیگر در مرز پیدا نمیشود.

یگ روز آن مامور،او را در شهر میبیند وپس از سلام و احوال پرسی، به او میگوید:(( من هنوز هم به تو مشکوکم و میدانم که در کار قاچاق بودی، راستش را بگو چه چیزی از مرز خارج میکردی؟))

قاچاقچی میگوید:((دوچرخه))!!

 

سه شنبه 17 بهمن 1391برچسب:, :: 14:29 ::  نويسنده : سمانه

 خطاب به نفس مایی ها:

فرش قرمز بندازید که که دارم میام...آره..دارم بر می گردم...وای..چی شد؟!!..آروم باشید..سکته نکنید یه وقت از خوشحالی...کسی اینجا نیست؟!!!یکی چهارتا آب قند درست کنه برای نفس مایی ها..

خلاصه اش که با انتقالیم موافقت نشد.نمی دونم این چهارتا چه دعایی کردن که کارم جور نشد،ولی عیب نداره وقتی برگشتم حسابی از خجالتشون در میام.

هنوزم انتخاب واحد نکردم،یعنی سایت برام باز نشده.فردا باید هلک و هلک برم دانشگاه ببینم چی می شه.راستی بچه ها برنامه کلاسی اومده،البته شاید خودتون بدونید.

وقتی برنامه کلاسی رو دیدم نزدیک بود شاخ در بیارم آخه اسم یه استاد و که خودتون می دونید منظورم کیه تو برنامه کلاسی ندیدم..عجیبا غریبا..راستش یه کم نگرانش شدم...یعنی چرا درسی نداره این ترم؟!!!!

تا بعد خداحافظظظظظظظظظظظظظ

 

جمعه 6 بهمن 1391برچسب:, :: 16:1 ::  نويسنده : سمانه

  از اواسط همین هفته خیلی اتفاقی متوجه یه برنامه ی خیلی توپ شدم که از شبکه شما پخش میشه.اسمش هفت ترانه ست.هر شب  آهنگ هفتا خواننده رو به همراه کلیپ تصویری از یه فیلم پخش می کنه.مسابقه نظر سنجی هم داره و هر شب یه خواننده اول میشه بعد آخر هفته یعنی جمعه ی هر هفته فینال بین اون هفتا خواننده که در طول هفته انتخاب شدن برگزار می شه.

کلا برنامه شاد و باحالیه.هرشب ساعت 19:30تا20:30 پخش میشه.جمعه ها هم ساعت9 تا 11 صبح. ولی این هفته استثنا جمعه ساعت19 تا 21 پخش می شه.

پیشنهاد می کنم از دست ندین. 

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 32
بازدید هفته : 112
بازدید ماه : 112
بازدید کل : 4494
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 75
تعداد آنلاین : 1